Zwemmen

Onze 3e kleuterklassen gaan op donderdag zwemmen. Ze zijn opgedeeld in 2 groepen om de watergewenning zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
Vanaf oktober tot mei zwemmen de leerlingen van het 3e en 4e leerjaar elke donderdagmiddag.

Onze leerlingen van 5 en 6 oefenen van januari, afwisselend, voor de OVSG-proeven van dat schooljaar. Zij zwemmen op donderdagvoormiddag.

In samenwerking met FRED-brevet.

Basketbal

Vanaf het 4e leerjaar krijgen de leerlingen de kans om deel te nemen aan het basketbalproject. Basket is meer dan enkel doelpunten maken, ook waarden en normen, teamspirit,... horen er bij. Onder begeleiding van Coach Ron en meester Jan neemt ons bastketbalteam deel aan verschillende wedstrijden binnen Stedelijk Onderwijs. De kinderen leren samenwerken in een team maar ze leren ook de verschillende technieken en gameplays die bij basket komen kijken.

Cheerleaden

Elke donderdagmiddag oefenen onze cheerleaders, van het 4e tot het 6e leerjaar, op dansjes en stunts die ze tijdens de wedstrijden van onze basketbalploeg brengen. Ook tijdens de finale van de basketbalwedstrijden brengen ze een dansje en doen ze stunts. Juf Veronique en juf Tamara begeleiden de leerlingen hierin.